تلفن : 36342222-071

شما پس از تحقیق در مورد روش های جایگزینی دندان به سراغ ایمپلنت های دندانی می روید.بسیارعالی! اما قبل از شروع درمان شما نیاز به یک دندانپزشک خوب و مجرب برای ارزیابی شرایط فکی خود دارید. این یک بررسی استاندارد است که تمام بیماران باید قبل از فرایند کاشت تحت بررسی آن قرار گیرند وآن چیزی است که می تواند میزان موفقیت نهایی ایمپلنت های دندانی را تعیین کند. دندانپزشک شما چه مواردی را بررسی می کند؟

چه عواملی شایستگی من برای کاشت ایمپلنت های دندانی را تعیین می کند؟

در حالیکه به طور متعارف ایمپلنت های دندانی بخاطر موفقيت بالای خود شناخته می شوند اما هر روش جراحی خطرات خود را دارد. به منظور افزایش شانس موفقیت کاشت ایمپلنت ، دندانپزشک شما ارزیابی های اولیه پزشکی و دندانپزشکی انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند شما نامزد واجد شرایط کاشت ایمپلنت هستید.

در طول این مشاوره موارد زیر مورد ارزیابی قرار می گیرد

تراکم استخوان – قبل از کاشت ایمپلنت دندانی دندانپزشک شما نیازدارد تا اطمینان حاصل کند شما تراکم و میزان کافی استخوان برای حمایت از ایمپلنت را دارید. ازآنجایی که ایمپلنت باید با استخوان فک جوش خورده و به شکل ریشه دندان یا دندان های جایگزین عمل کند ، کمیت و کیفیت استخوان فک شما نقش بزرگی در موفقیت ایمپلنت های دندانی بازی می کند. اگر تراکم استخوان کافی نباشد پیوند استخوان یا سایرروش های جایگزینی دندان مد نظر قرار می گیرند.

سلامت دهان و دندان – علاوه برکمیت و کفیت استخوان فک دندانپزشک نیاز به بررسی لثه و دندان ها دارد تا اطمینان حاصل کند شما از سلامت دهان و بهداشت خوب دهان و دندان برخوردارید. درست مثل دندان های طبیعی، ایمپلنت های دندانی نیاز به نگهداری از طریق تمیز کردن منظم ، نخ دندان و چکاپ های مرتب دندانی دارند. هر گونه نشانه ای از جرم و التهاب لثه باید قبل از کاشت ایمپلنت اصلاح شود. دندانپزشک همچنین هر گونه نشانه ای از دندان قروچه را بررسی می کند چونکه این عامل می تواند موفقیت ایمپلنت های دندانی را مختل کند.

سلامت عمومی – فقط سلامت دهان و دندان نیست که می تواند بر واجد شرایط بودن برای ایمپلنت های دندانی تاثیر بگذارد. شما همچنین باید در سلامت جسمانی خوبی باشید. افرادی که زیاد سیگار می کشند یا از بیماری هایی نظیر دیابت رنج می برند میزان موفقیت پایین تری دارند.

ابتلا به بیماریهای لثه – در مشاوره اولیه، دندانپزشک شما میزان ابتلا به بیماری های لثه را بررسی می نماید. از آنجا که لثه های سالم برای حمایت از ایمپلنت دندانی ضروری است. بیماران با بیماری لثه پرخطر برای کاشت ایمپلنت با توجه به پتانسیل بالاترشکست درمان مناسب نیستند.

روش های جایگزین کدامند؟

اگر شما واجد شرایط برای کاشت دندان نباشید. ممکن است روش های جایگزین که برای شرایط فردی شما مناسب باشد توصیه شوند.

بریج های دندانی : بریج گزینه جایگزینی است که می تواند به جای یک و یا چند دندان مورد استفاده قرار گیرد.

دندان مصنوعی با پشتیبانی ایمپلنت: پروتز کامل که حداقل با دوایمپلنت در جای خود نگه داشته می شود. این گزینه بیشتر در فک پایین مورد استفاده قرارمی گیرد. بافت های دهان نیز پشتیبانی کمی برای پروتز فراهم می کنند.

دندان مصنوعی: یکی دیگر از گزینه های غیر ایمپلنت جایگزینی دندان پروتزهای پارسیل یا کامل هستند که می تواند برای جایگزینی چند ویا حتی مجموعه کامل از دندانها مورد استفاده قرار گیرد. اگر چه به پایداری و راحتی ایمپلنت های دندانی نیستند اما برای افراد مبتلا به بیماری های پر خطر ویا دارای تراکم استخوان ناکافی مناسب هستند.

اگرشما به دنبال ایمپلنت های دندانی هستید و می خواهید بدانید که آیا شما واجد شرایط کاشت هستید یا نه می توانید از مشاوره مرکز ما بهره ببرید . ما به شما کمک می کنیم تا گزینه مناسب برای جایگزینی دندان خود را پیدا کنید.